Sider

onsdag den 28. september 2011

Hvad synger i ?

Efter at Milas er startet i ny vuggestue,
er der kommet en masse sjove nye sange med hjem.


Hjulene på bussen er en rigtig god klassiker,
men jeg vidste ikke at der var så mange forskellige vers,
Hvilke synger i hjemme hos jer ?

Dem vi altid har sunget er:

Dørene i bussen siger åben og lukke.....

Børnene i bussen siger vræææh vræææh vræææh...

Pengene i bussen siger klir klir klir klir...

Buschaufføren siger at det er forbudt...

Sure frøken Madsen siger hold så op!....


I vores nye vuggestue, er der kommet lidt sjovere vers på..


Børnene i bussen siger vi vil ha is...

Girafferne i bussen siger av mit hoved.... (tager sig ømt til hovedet).

Elefanterne i bussen siger ryk så frem.... (laver skubbe bevægelser).

Fuglene i bussen siger pip pip pip...


Jeg var flad af grin da Milas kom hjem og sang dem for mig...



Mester Jacob er der også blevet lavet lidt om på,
og de to sidste er nye vers hos os:

MESTER JACOB

Mester Jacob, mester Jacob
sover du, sover du.
Hører du ej klokken, hører du ej klokken,
bim bam bum, bim bam bum.

Jeg hører torden, jeg hører torden
gør du det, gør du det.
Pliske plaske regnvejr, pliske plaske regnvejr,
jeg blir våd, jeg blir våd.

Myggen sværmer, myggen sværmer
jag den væk, jag den væk.
Den vil nemlig stikke, den vil nemlig stikke
klø klø krads, klø klø krads.

Tilgengæld havde min folkeskolelære en forkærlighed for grønland, så vi sang den altid på grønlandsk.

Petak Omak, Petak Omak
Magi it? Magi it?
Sia abelutsor Sia abelutsor
Afined Afined

Men personligt synes jeg at alting lyder meget bedre på engelsk,

så den fandt jeg også lige frem.

Are you sleeping Are you sleeping
Brother John Brother John
Morningbells are ringing Morningbelles are ringing
Ding dang dong Ding dang dong



3 kommentarer:

  1. Mændene i bussen siger (pruttelyd med munden)...
    Damerne i bussen siger snakke snakke snakke...

    SvarSlet
  2. Hei!
    Ja, jeg lager hullene i hjertene mine med hulltang. Jeg har en DIY på hvordan du kan lage et ♥ - se under etiketten DIY. Lykke til!

    SvarSlet
  3. Tusind tak, det må jeg altså lige prøve, tak for rigtig god inspiration!!

    SvarSlet