Sider

lørdag den 22. oktober 2011

DIY - Sjove græskar.

Da jeg har fået rigtig meget ros for vores sjove græskar, vil jeg lave en lille gennemgang af hvor nemme de er at lave :o)

Af redskaber har jeg brugt:

1 fint græskar
1 lille urtekniv
1 teske
1 lidt større kniv.
1 kuglepen

Jeg starter med at finde det motiv jeg vil have på mit græskar. Mine motiver er fundet på pumpkinmasters.dk, man kan også selv være kreativ og tegne nogle sjove
motiver.

Derefter tegner jeg motivet over på mit græskar, og her sørger jeg for at der kommer nogle støttehjørner, så det ikke står og dingler til sidst.

Så skær jeg toppen ud i takker, og udhuler græskaret. På den side hvor motivet skal være, skraber jeg så meget af kødet væk som muligt. Så er det nemmere at skære selve motivet.

Og så er det ellers bare at skære ud, der hvor lyset skal komme igennem.
Ved hjulene har jeg stukket kniven igennem en enkelt gang, o
g så bare lige vippet den lidt til siderne.

Som glas til fyrfadslyset har jeg brugt et castello (hvidløgsost) glas, hvor jeg lige har fjernet papiret.

Håber at i kan bruge min DIY.
Spørg endelig hvis der er den mindste tvivl om noget.



2 kommentarer:

  1. Så fint - og tak for DIY. Det er en fantastisk idé. Tror dog ikke, jeg når det i år, men så kan jeg nyde dine :o)

    SvarSlet
  2. Hej Vibber.
    Var så lidt, glæder mig du kan lide dem!
    Skulle du alligevel blive fristet, tager de kun en times tid at lave.. lokke lokke lokke he he..

    Kh. Anette

    SvarSlet