Sider

lørdag den 3. december 2011

Personlige julekugler..

Sidste år fik søsteren og jeg taget billeder med vores mænd og unger, og da mange af dem blev ret gode, synes jeg at det kunne være en god ide med et par julekugler som adventsgaver.
Her er et par stykker af dem, kan selvfølgelig ikke finde dem med mig og bandilas, men det var det her billede der var på... det er absolut et af min favoritter!

Tror jeg blir nød til at lave et par stykker til mig selv i år :D


Da jeg har fået en del henvendelser på mail vedr. kuglerne, kommer der lige en hurtig fremgangsmåde her. Spørg løs hvis der er noget der er uforståelig :0)


1. print billederne ud i små størrelser, på almindeligt kopipapir.

2. Klip dem til, så de passer til kuglerne. (mine er købt meget billigt i IKEA).

3. Sæt dem fast på kuglerne med dekoupagelim.

4. Lav evt. en fin kant langs billedet med dekolim (en farvet lim der pynter).

5. Lav en sød sløjfe af silkebånd.

Og så er de klar som gaver.

Jeg dekoreret et par æsker sidste år, og lagde kuglerne ned i med silkepapir, så modtageren altid havde et sted at opbevare dem.

5 kommentarer:

  1. Hvor har du fået lavet dine julekugler?
    hilsen ak

    SvarSlet
  2. Hej AK.
    Dem har jeg selv lavet :0)
    Med venlig hilsen
    Anette

    SvarSlet
  3. Må jeg spørge hvordan? For 3 år siden fik jeg nemlig lavet en kugle, med min mand og jeg inde i tivoli. Men det kan man ikke længer. Så mormor vil jo gerne have en med sit barnebarn på, så vi kan hænge der alle 3. Dine er fantastiske:) hilsen ak

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig må du det, glæder mig du kan lide dem!

    Jeg har lagt en kort forklaring ind under sidste billede, da der er flere der har spurgt til fremgangsmåden :0)

    Håber den kan bruges.

    Kh. Anette

    SvarSlet
  5. Hvordan har du fået billederne på uden de krøller eller går i stykker? Mvh Anja

    SvarSlet