Sider

søndag den 22. juli 2012

Tanker til min norske familie ♥


Halvdelen af vores familie er bosat i og kommer fra det smukke land, Norge. 

Da vi som børn rejste hertil, tænkte jeg ikke så meget over Norges skønhed eller over at vi havde denne mulighed, at opleve landet gennem familien. Men når jeg idag ser tilbage på en skøn barndom med sejlture på havet, blåbær i vejkanterne, smuk natur, fjordheste, landbrug og en masse onkler & tanter der var lykkelige over at se os, føler jeg at det har givet mig, noget ikke alle får.

Og med en speciel dag som idag, kommer tankerne automatisk ekstra meget hen på al familien i både Oslo og resten af Norge. 

De har nogle skønne traditioner, er meget familiære og vi har arvet en masse godt fra vores højtelskede trolde :0)

Ikke mindst på den kreative front.


Mine absolut favoritter er disse trøjer.
Min Mors søster har strikket dem, dengang hendes datter var lille, Milas har nærmest boet i den mindste cardigan, og det varmer mit hjerte utrolig meget at se ham i de norske trøjer og de norske farver.



Men... 
Milas er altså en meget bestemt herre, og de lukkede trøjer vil han under ingen omstændigheder gå med. 


Så da jeg nævnte dette for min Moster, grinte hun og sagde, dem laver du da bare om til cardiganer, ligesom den første.

Og ja.. jeg var lidt betænkelig da hun sagde det!! 

Men inden jeg havde set mig om, havde hun forklaret hvordan og klippet i trøjerne :-O
Så projekterne er sat igang, og jeg håber virkelig at det blir godt, når nu jeg skal strikke og klippe i de norske arvinger..  




Godt jeg snart har barsel ...

4 kommentarer:

  1. Hej
    Tak for at du deler dine tanker om Norge og din norske familie. Jeg glædet mig over at læse dit indlæg i dag, på en speciel dag som denne. Tak.

    Kh Marthe

    SvarSlet
  2. Hej

    Jeg har det samme problem med denne arvede marius trøjen, med rød rullekrave å det hele.
    -min dreng vil ikke hav den på...

    http://farm4.staticflickr.com/3071/2444587190_5bd6a02cef_b.jpg


    Men er det da kun at klippe kraven af og trøjen ned ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa.

      Ja det er er lidt ærgeligt med en skøn mariustrøje der ikke vil bruges!

      Det er lige sådan man gør, og jeg laver en DIY i uge 31 og håber at det lykkedes mig at få den fin, du er velkommen til at kigge ind :0)

      Slet
  3. Hej Marthe.
    Det var så lidt! Da jeg så mindehøjtideligheden igår, fik den mig til at tænke på hvor fantastisk et folk det er, der formår at omdanne det negative til noget positivt, selv når det negative er så ekstremt. Og det mindede mig så meget om mine indtryk af min Mors familie, at jeg ville dele det.

    Så masser af klem & kærlige tanker herfra ♥

    SvarSlet